söndag 10 april 2016

Virkutmaning: Slutspelsmössa

Hjälp att överraska en hockeytokig, slutspelsföljande Frölunda-fan

För ett tag sedan var jag hos min frisör Johanna och blev fin. Och som den virknörd jag är, hade jag med mig min virkning för att utnyttja tiden maximalt (ur virksynpunkt). ;) Vårt samtal gled naturligtvis in på virkning och hon undrade om inte jag kunde hjälpa henne att överraska hennes hockeytokige fästman med en lite baggy slutspelsmössa i Frölundas färger (dvs. rött, grönt och vitt). Och det ville jag ju såklart! Men då detta var första gången jag försökte mig på att göra en baggy mössa (= en mössa med lite ”häng” i bak), så gjorde jag två olika varianter för säkerhets skull. Så det blev en Slutspelsmössa med halvstolpar och en Slutspelsmössa med stolpar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar